Daňová evidence – můžete ji znát také pod starším pojmem “jednoduché účetnictví“ – dovede podnikatelům (OSVČ – Osobám samostatně výdělečně činným) pěkně zamotat hlavu. Zvláště, pokud si účetnictví zpracovávají sami. Spousta často se měnících zákonných předpisů, formuláře, termíny, do toho záležitosti týkající se samotného vedení firmy – až z toho jde jednomu hlava kolem. Pak ani nezbývá čas na to podstatné, samé jádro podnikání. Jednoduchým, ale elegantním řešením tohoto problému je zajistit si kvalitní služby vedení daňové evidence. Pokud si budete vést daňovou evidenci sami, čeká vás spousta papírování a sami sebe připravíte o čas, který jste mohli využít podstatně účelněji – ať už pro vaši firmu, pro sebezlepšování nebo pro osobní život. A navíc – při vlastním vedení daňové evidence může dojít i k opomenutí něčeho důležitého – data, formuláře, dokladu. Samozřejmě, v návalu pracovních povinností se to stane, ale úřady na to ohled brát nebudou.

Potřebný čas ušetříte, bude-li vaše daňová evidence svěřena odborníkům, kteří jsou zaměřeni na daně a daňové poradenství. A kromě času si ušetříte i nezanedbatelné množství stresujících starostí. Co by měla profesionální služba řešení daňové evidence obsahovat? Zpracování a vedení daňové evidence by mělo být kompletní, o tom není sporu. Profesionální společnost by vám měla vést deník příjmů a výdajů, hlídat pokladní knihu, sledovat majetek a jeho pohyb. Dále pak záležitosti, které je potřeba provádět spíše nárazově, jako jsou měsíční či roční uzávěrky či podávání daňových přiznání.

Přesně takové služby nabízí společnost Profitas.cz, která je na daně a daňové poradenství Praha zaměřena. Vždy profesionálně a na míru, přesně podle potřeb klienta s důrazem na jeho ekonomické potřeby. Vše vždy podle aktuálních právních předpisů. Nestane se tak, že by vás finanční úřad nachytal tak říkajíc na švestkách. Samozřejmostí je i daňové poradenství a řešení případných problémů. Společnost Profitas.cz vás také bude při jednání se státní správou zastupovat.

25 komentářů u „Ztraceni v číslech, aneb jak na daňovou evidenci“

  1. irinkamil napsal:

    Podnikání je v naší zemi čím dál tím víc náročnější, mnoho z bývalých podnikatelů se velmi rádo vrátilo ke statusu zaměstnanec a na léta podnikání vzpomínají s hrůzou v očích. K tomu jsem došla i já, nicméně všechna má zaměstnání se točila kolem čísel, peněz a účetnictví. V důsledku toho se mi dostalo do ruky i pár smluv účetních firem, kde jsem se dočetla, že firma ručí pouze za správné sestavení daňového přiznání, tedy že vše dobře sečtou, ale za obsah dokladů, zda jsou daňově uznatelné či ne, už nikoliv. Léty praxe jsem nakonec došla k tomu, že je dobré se v účetnictví orientovat aspoň rámcově, protože si své účetnictví následně dokážete obhájit při daňové kontrole. Osobně se mi stalo, že při odevzdávání daňového přiznání po mně chtěli udělat opravičku u daňové úlevy na dítě, ale jelikož jsem v té době pracovala jako mzdová účetní, věděla jsem přesně, na co mám nárok a podařilo se mi jej obhájit i před úředním šimlem, který mi nakonec dal za pravdu. Podnikatel, který o tom nic neví, přiznání prostě opraví podle rady úřednice, protože věří, že je to člověk na svém místě, proto tam přece chodíme, aby nám dobře poradili ještě před odevzdáním přiznání. Pokud máte účetní firmu odzkoušenou, (nejlépe někoho z rodiny nebo dobrého známého), nic proti tomu, tam se dá očekávat i jistá péče o doklady, tedy jejich zhodnocení a případné vyřazení z evidence, abyste měli vše opravdu v pořádku. Nechci nikoho odradit od podnikání, ale stále platí důvěřuj, ale prověřuj, tedy měli byste o tom aspoň něco vědět a nenechat se houpat. V poslední době mám podobnou zkušenost s úředníky i v jiných profesích, snaží se mi nanutit nějaký finanční produkt, úžasně výhodný a kdybych neměla své vlastní (protichůdné) informace a povědomí o těchto produktech všeobecně, asi bych na to radostně kývla a až posléze zjistila, že jsem nalítla. Dokonce i ze známosti, kdy jsem si myslela, že mi nabízejí opravdu dobrou věc, jsem nakonec zjistila, že je to úplně jinak. Porušila jsem svou vlastní zásadu, vědět a doplatila na to. Sice jsem si následně produkt přizpůsobila svým potřebám, ale zas jen díky svým znalostem, nic o tom nevědět, rovnou bych jej zrušila.

  2. Jana napsal:

    Ještě že tyhle firmy jsou.. Vyznat se v těch papírech a spol je pro obyčejné smrtelníky nemožné.. Škoda, že našemu státu vévodí těžký byrokracie 🙁 Snad časem bude papírování méně..

  3. Evik napsal:

    Jelikož jsem teď na mateřský tohle se mě netýká!

  4. devilscat napsal:

    Je fajn, že za podnikatele může finance, resp. účetnictví vést externí firma. Přeci jen, ne všichni podnikatelé majíúčetnictví zmáknuté. Diky za ty firmy, co to dělají za nás!

  5. vita1980 napsal:

    daně za mě řeší zaměstnavatel, takže jsem rád, že se v tom nemusím hrabat sám. jinak všem, kteří si daně řeší sami přeji pevné nervy a hodně zdaru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *