Daňová evidence – můžete ji znát také pod starším pojmem “jednoduché účetnictví“ – dovede podnikatelům (OSVČ – Osobám samostatně výdělečně činným) pěkně zamotat hlavu. Zvláště, pokud si účetnictví zpracovávají sami. Spousta často se měnících zákonných předpisů, formuláře, termíny, do toho záležitosti týkající se samotného vedení firmy – až z toho jde jednomu hlava kolem. Pak ani nezbývá čas na to podstatné, samé jádro podnikání. Jednoduchým, ale elegantním řešením tohoto problému je zajistit si kvalitní služby vedení daňové evidence. Pokud si budete vést daňovou evidenci sami, čeká vás spousta papírování a sami sebe připravíte o čas, který jste mohli využít podstatně účelněji – ať už pro vaši firmu, pro sebezlepšování nebo pro osobní život. A navíc – při vlastním vedení daňové evidence může dojít i k opomenutí něčeho důležitého – data, formuláře, dokladu. Samozřejmě, v návalu pracovních povinností se to stane, ale úřady na to ohled brát nebudou.
Potřebný čas ušetříte, bude-li vaše daňová evidence svěřena odborníkům, kteří jsou zaměřeni na daně a daňové poradenství. A kromě času si ušetříte i nezanedbatelné množství stresujících starostí. Co by měla profesionální služba řešení daňové evidence obsahovat? Zpracování a vedení daňové evidence by mělo být kompletní, o tom není sporu. Profesionální společnost by vám měla vést deník příjmů a výdajů, hlídat pokladní knihu, sledovat majetek a jeho pohyb. Dále pak záležitosti, které je potřeba provádět spíše nárazově, jako jsou měsíční či roční uzávěrky či podávání daňových přiznání.
Přesně takové služby nabízí společnost Profitas.cz, která je na daně a daňové poradenství Praha zaměřena. Vždy profesionálně a na míru, přesně podle potřeb klienta s důrazem na jeho ekonomické potřeby. Vše vždy podle aktuálních právních předpisů. Nestane se tak, že by vás finanční úřad nachytal tak říkajíc na švestkách. Samozřejmostí je i daňové poradenství a řešení případných problémů. Společnost Profitas.cz vás také bude při jednání se státní správou zastupovat.
Kdysi jsem dělal daňovou evidenci v jednoduchém účetnictví sousedovi, který měl malou firmu s jedním zaměstnance. Dnes už bych se asi do toho nepustil. I svoje daňové přiznání si raději nechávám dělat naši účetní.
v programu Pohoda se zpracovávaly daně nádherně, ovšem pravdou je, že každý rok se mění spousty věcí a pokud to chci mít v pořádku, tak bych to měla znát, ale kde zase vzít čas na moje podnikání? Já osobně se přikláním, že je lepší vše předat firmě, to není financování navíc, ale poklad. Ušetříte nejen nervy (zdraví je k nezaplacení a stres dělá také svoje dílo), ale i čas a ten je k nezaplacení 😀 😀
Díky za tip, v Praze mám syna, informaci předám.
Účetnictví a věci tomu podobné moc v lásce nemám. Nikdy jsem tomu moc nerozuměla a nebaví mě to. Určitě bych se nespoléhala sama na sebe, ale na pomoc odborníka.
Na vedení účetnictví dnes existuje spousty softwarů.Rozhodně je lepší přenechat tuto činnost odborníkům, kteří jsou na to vybaveni. Ale pokud jde jen o dańové přiznání fyzické osoby, je možné spolehlivě využít elektronické pracování formuláře na portále fmf.
Když pomyslím na vyplńování těch dotazníků,naskakuje mi husí kůže.velmi se mi ulevilo, když jsem našla paní, která to hravě udělá, pravidelně se proškoluje
Já se vždycky obrátím na jednu paní, která bydlí ve stejné bytovce, jako můj syn. Ta mi s tím vždycky pomůže.
Pravda pravdoucí, na daňovou evidenci mít dobrého účetního je výhra. Spoustu nových nařízení, nových zákonů a jeden, aby se z toho zbláznil. Naštěstí už to mám za sebou, a i když jsem kdysi také studovala ekonomku na daně, když jsem podnikala vždy jen účetní. Pak je roční přiznání daně bez problémů.
Daňová evidencia v jednoduchom účtovníctve nie je až také zložitá a s kvalitným softvérom si to človek môže robiť aj sám. Iná vec je podvojné účtovníctvo, tam sa bez odborných znalostí veru nedá svietiť a treba sa obrátiť na odborníkov.
Daňová evidence, tak to je pěkný oříšek. Jestli si jí někdo dělá sám, tak to pro něj není jednoduchá věc. Není dobré tuto záležitost odkládat, protože se toho potom nakupí že člověk neví jak z toho ven. Jednodušší je nechat to udělat firmě, nebo někomu kdo tomu rozumí a třeba ho to i baví.
Vzhledem k tomu, že jsem ve střední škole měla účetnictví a maturovala jsem z ekonomie, tak jsem 20 let dělala mužovi účetnictví i daně. Loni jsem se na to “vykašlala” a dala to známé, co jako OSVČ v tom podniká. Můžu říct, že mi nespadl kámen ale celá skála ze srdce. Před každým odvodem DPH, daněmi a dalšími hlášeními jsem byla nerv. Teď už ani pomalu nevím, kdy se kdy co podává ale hlavně – jsem v klidu. Všem vřele doporučuji. Účetní mi poradila v mnoha věcech, o kterých jsem neměla ani “šajn”, takže si říkám: Proč už jsem to účetnictví nedala někomu kompetentnímu mnohem dřív?
jako syn od “byvale” učetní mužu říct,že daně je neskutečná ….
sám sem pomahal(v pozdějších letech) kolegovi s programem Pohoda.
a od dob co sem přešel na linux mužu doporučit flexibee.eu
Samozřejmě se asi nevyhnete učetní 😀 😀 a řekl bych že ceny učetnickych služeb jsou velice příznivé a nezrujnují nikoho,tedy alespon v ostrave 😀
nemam rad daně-vy ano?
Ještě, že takové problémy nemám, jsem zaměstnanec u soukromé firmy, ale vždy je lepší to zadat kompetentní osobě nebo firmě, co se tím zaobírá.
Naštěstí daně za mě řeší firma, já jen podepíšu růžový papír 🙂
Účetnictví bylo vždycky moje hobby. Už v 1. ročníku SEŠky jsem se bála, jak z něho budu maturovat. Naštěstí to dobře dopadlo. Ale kdo by se s tím teď nervoval. Na daňová přiznání a věci podobné máme kamarádku, která se tímto živí a je na ni spoleh. Takže bez problémů.
Daňovou evidenci jsem si vedla sama.Měla jsem k tomu program a přišlo mi to snadné.Prošla jsem i kontrolou finančního úřadu a vše bylo v pořádku.
Díky za dobrou informaci v budoucnu se může hodit, třeba pro syna, i když za dva tři roky se určitě zase něco změní, ale je dobré vědět kam se obrátit.:)
To je svatá pravda, lepší dát to profíkum, a mít to každoročně v pohodě.
Daně a papíry a papíry na to tady pojdem, je jasné, že je lepší to zadat firmě než se s tím kodrcat a ještě to mít špatně.
Dřív jsem v práci vyplňovala daňové přiznání, ti, co podnikali, dokládali ještě “papír” navíc. Ten, kdo doklad potřeboval, tak si to zařídil tím, že si našel svoji daňovou účetní. Později vznikaly společnosti, na které bylo možno se obrátit. Je určitě lepší zadat tuto práci někomu jinému, než si vše zařizovat sám. Existují novinky pro zdaňovací období za minulý rok a ne každý se v tom umí orientovat.
Určitě to někomu pomůže, ale, uf, to jsem ráda, že já už nemusím 🙂