Co je to zpětný odkaz a proč je důležitý pro web?

encyklopedie Wikipedie říká:
Budování zpětných odkazů (linkbuilding) je jednou z off-page metod SEO, neboli optimalizace pro vyhledávače.
Cílem je propagace daného webu.
Tato technika je považována za nejvýznamnější off-page faktor.

Zatímco on-page techniky SEO představují úpravy přímo na stránkách, které optimalizujeme, off-page techniky představují optimalizaci mimo tyto stránky, a kromě samotného linkbuildingu sem patří například reputace stránky, její důvěryhodnost nebo geografická poloha návštěvníků stránky.

Budování kvalitních zpětných odkazů má z hlediska SEO dva důvody.

Prvním je zlepšení pozice odkazované stránky ve výsledcích hledání pomocí užiti správných klíčových slov v „anchor“ textu (viditelném textu odkazu).
Druhým dopadem je přivedení nových návštěvníků na stránky.

Jinak řečeno, využitím linkbuildingu se zvyšuje pravděpodobnost, že si někdo někde přečte odkaz na dané stránky a klikne se na ně.

Větší počet odkazů značí, že se na tyto stránky pravděpodobněji dostane potenciální zákazník.
zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Linkbuilding

Jak ale získat kvalitní zpětný odkaz?

Na internetu funguje spousta katalogů, kde můžete zdarma vložit odkaz na svůj web, e-shop, blog… Pagerank, Srank, Google rank – samý rank :D. Stačí si jen vybrat z velké nabídky různých katalogů, vložit krátký text a je hotovo.
Pravděpodobnost, že získáte partnera je ale malá.

 Proč získat partnera na linkbuilding?

Je to lepší, cílenější a do budoucna řeší více variant, jak svůj web zviditelnit a dostat do podvědomí.

Nejde jen o to, získávat zpětné odkazy formou registrace do vyhledavačů, katalogů, v diskuzích, ale i o to, aby odkaz někdo četl, měl účinnost, byl propagován.

 

Varianta, která naznačuje možnou cestu, jak dostat kvalitnější služby partnerství, podpora a výhled do budoucna.

  • odkaz na jiném katalogu
  • možnost textového linku na hlavní straně
  • logo, banner – být vidět i graficky
  • odkaz na dalších konkrétních webových stránkách
  • odkaz i zde na upozornujeme.cz
  • každý partnerský web může prezentovat svoje služby, produkty
  • nabídnout slevu pro naše uživatele
  • poslat upoutávku v news magazínu
  • rozšířit řadu možných uživatelů
  • plus další možnosti připravované do budoucna

Vyzkoušet se dá cokoliv.

25 komentářů u „Zpětný odkaz, součást SEO pro webové projekty“

  1. blondynka napsal:

    Super článek, ted mám o čem přemýšlet

  2. matylda napsal:

    Zajímavé, třeba někdy využiju

  3. Ryba napsal:

    V minulosti mě u některých webových stránek zajímala optimalizace pro vyhledávače, tedy SEO pokud se to tak dá nazvat. Článek je zajímavý a doporučuji si projít PAGERANKING.cz. Sympatické stránky. Využiji.

  4. babicka11 napsal:

    I když vím konečně o co jde, zřejmě to nevyužiji …

    1. radek napsal:

      zpětné dokazy využijete pouze v případě, že máte web, e-shop… Jinak pro běžný život není 😀

  5. blaju napsal:

    zajímavé, ale ještě tomu tak rozumět, ja jsem raději na vysvětlenou pro mluvené slovo

    1. radek napsal:

      s roboty nejde moc mluvit-:) Zpětný odkaz je informace pro roboty, tady jsem. Když třeba napíšete na vyhledavači kam na ryby, určitě najdete náš partnerský web. Zpětný odkaz je slovo/věta, která se na moc webech, v textech.. opakuje a směřuje na cílový web. Pak je ten web taky vidět.

  6. Evik napsal:

    Zajímavé a dozvěděla jsem se něco nového. Tohle jsem nevěděla.

  7. postolka napsal:

    Zajímavý článek, zase jsem se poučila, a vím, v případě potřeby, kam se obrátit.. Děkuji..

  8. Beruska napsal:

    Velice zajímavý článek.ale slova pro mne nicneříkající

    1. eMisa napsal:

      Třeba se jednou bude hodit 🙂

  9. devilscat napsal:

    kdyby v článku nebylo tolik cizích slov, která jsou pro mne nicneříkající, určitě by mi něco řekl…

  10. jaru napsal:

    zajímavé

  11. rendra napsal:

    velice zajímavé .)

  12. MadameBijou napsal:

    Jednu dobu jsem i pro rozjezd svých stránek používala. Docela to bylo fajn.

  13. Ludmila napsal:

    Zajimavé a poučné.

  14. Mar55 napsal:

    Velice zajímavý článek.

  15. Roxana napsal:

    Tak jsem to konečně pochopila…

  16. francinek napsal:

    Povedené, jen co je pravda. Srozumitelné i pro naprostého začátečníka a přesto ne o ničem.

  17. allen napsal:

    Zajímavé a pouční. Ďekuji

  18. lion napsal:

    Vyjímečně jsem si celý článek přečetla… je opravdu zajímavý

    1. radek napsal:

      a pravidivý, vím o čem píši

  19. Klepeto napsal:

    Přál bych si více takových článků. Začal jsem se zajímat o internetovou reklamu a tohle je stručné, jasné a přehledné. Navíc katalog zřejmě v budoucnu využiji. Super

  20. zofinka napsal:

    Je to zajímavé

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *