V Jeseníkách doporučuji hotel U Kance

Oči pořád ne a ne zabrat a zlepšit se.

Tak jsem se rozhodl strávit víkend uprostřed zeleně / zelená je prý pro oči nejlepší/, na čerstvém vzduchu /co víc můžu pro tělo udělat/ a aktivně /procházka po horách zlepší fyzičku/.
šerákJako vždy jsem se díval po pobytu v Jeseníkách, pro mě ideální horský masiv, možnost různých výletů a relaxace.

Nakonec vyhrála obec Lázně Lipová.

Proč vyhrála, je snad jasné. Když jedu na hory, hledám ubytování v Jeseníkách právě tam.

Jednou je to Helios, soukromý apartmán, ale stálicí je hotýlek U Kance.

Byl jsem tam už v průběhu života asi 5x a nikdy jsem se nezklamal. Perfektní ubytování, televize, sociální zařízení a výhled do lesa.

Příjemná obsluha a personál, který umí vyjít vstříc, poradit  kam aktuálně na výlet, co je v okolí nového…

Jídlo na velmi dobré úrovni. Mě vždy potěší polévky /držková byla super/ a když se trefím do zvěřinových specialit, nikdy neodolám. V pátek jsem se trefil do grilování. Makrela na grilu, záruka brzkého spaní-:)

restaurace-u-kance

Svíčkovou miluji, ale tu si umím uvařit, smažák taky zvládnu. Jelení guláš, kančí řízky a další speciality ze zvěřiny neumím.

Nestřílím, jsem rybář, tak byla volba jasná. Vyhrál oprávněně jelení guláš s pěti.

Vynikající chuť a vše šlo do ledvin, jak by řekl Kája Mařík.

Dost o jídle, mám hned hlad a babička11, anddy a další nejen mě neustále inspirují tím, co bude k obědu-:)

Kam na výlet v okolí.

ubytování v jeseníkáchV sobotu proběhla klasická túra dle fyzických sil po hřebeni. Batoh, dalekohled a svačinu jako základ máme sebou.

Mně stačí vyjet ze střediska Ramzová lanovkou na Čerňavu, pěšky asi 4 km na Šerák – tam proběhl oběd.

Gulášová polévka v chlebu a borůvkové knedle velikosti pěsti.

Pak chvíli odpočinout u kávy a hurá zpět. Ještě jsem se na vrcholu Šeráku posadili a podívali dalekohledem po krásných horách.

6 kilometrů vycházkové chůze dolů po horách a jsem zpět na parkovišti u Ramzové. Bohužel pršelo, tak byla cesta trochu svízelná a mokrá.

V okolí Ramzové najdete další střediska pro ubytování, výlet na další vrcholky Jeseníků.

Neděle zůstává odpočinku s mírnou aktivitou. Pressnitzovy lázně a jeho krásné okolí. Procházka po stezce pramenů, zastavení u studánky, pohodový odpočinek a pěkná procházka, i když někdy do kopce.

Mraky jsou všude, ale neprší. Čas utekl jako voda, tak už jen krátká návštěva areálu lázní, nákup lázeňských oplatek a hurá domů, do práce.

Když si nic nevyberete z aktuálních nabídek –  hotýlek U Kance je moje volba a já pobyt v něm doporučuji.

Na svoje si tam přijdou i rodiny s dětmi, personál udělá maximum pro vaši spokojenost.

30 komentářů u „Mám za sebou víkendový pobyt v Jeseníkách“

1. Benula napsal:

Jo, Jeseníky, to je můj rodný kraj, i když tam od šesti let nebydlím, stále mě přitahují.

2. Ivona napsal:

V Jeseníkách jsem byla coby dítě školou povinné. Moc se mi tam líbilo. Bydleli jsme na hotelu Razula. Příroda je příroda. Teď jsem zrovna najezená, tak se mi sliny nesbíhají, ale tu makrelu bych mohla.

3. Evik napsal:

Pěkný my letos trávili dovolenou v Jeseníkach

4. irinkamil napsal:

Článek o jesenické lokalitě mě potěšil nejen informacemi v něm obsaženými, ale i fotkami, jsou to přímo umělecká díla, opravdu se povedly, úplně se s nimi pocitově mazlím, jak se podařily. Dřív jsme s rodinou také jezdívali a chodili na různé výlety či akce, ale dnes jsem téměř trvale připoutaná k PC a na nějaké chození venku není čas a hlavně zdraví. Z toho důvodu si moc ráda počtu v příbězích vás ostatních, kde jste byli, co jste tam dělali, jaké zvláštnosti jste viděli či s jakými zážitky jste se vraceli domů. Co mi takhle vyprávějí známí, ubytovacích kapacit je všude opravdu hodně, hlavně penziony či apartmány nebo bungalowy, dokonce jedni se odvážili vyjet na dovču bez předchozího objednání ubytování a byli překvapeni, kolik možností v jedné vsi bylo, že si ani vybrat nemohli. Kdo máte jaké zkušenosti a kontakty, připište je sem nebo do diskuze, ověřená ubytování, ať už s jídlem nebo bez, se vždycky hodí. Před cestou se poptávám mezi známými nebo naopak (to spíš) se známí ptaji mě, jestli o něčem tam a tam nevím. Tak by se vaše zkušenosti a doporučení hodily a jistě že nejen mně.

5. vita1980 napsal:

jó zlatá pravda – všude dobře, v Čechách (na Moravě i Slezsku samozřejmě také) nejlíp.

6. coolnet napsal:

jooo,priroda….a s gulaskem a makrelou….hmmm.

7. babka napsal:

Taky jsem v Jeseníkách nikdy nebyla – snad se tam někdy podívám. Jen si udělat nějaký ten čas a pobýt tam delší dobu.Vždycky jsem záviděla těm, kdo měli naši republiku procestovanou osobně – já se zatím dostala na ta všechna místa jen prstem po mapě.

8. blondynka napsal:

Moc hezké, máme podobný výlet, o Liberci, Ještědu,
    zoo a příjemném ubytování. Udělám o tom taky článek.

1. radek napsal:

ok, čekám -:)

9. MadameBijou napsal:

Takovou dovolenou bych brala hned. Já mám teď bohužel spoustu povinností, které odložit nelze. V Jeseníkách jsem ještě nebyla a podle toho, co jsem četla v článku, by se mi tam rozhodně líbilo.

10. anddy napsal:

Vrátila jsem se do mládí, v Třemešné a Albrechticích jsme měli příbuzné, Jeseníky jsme měli procourané křížem krážem-na Pradědu jsem byla nepočítaně krát…bohužel to je už dávno…teď tam jezdíme jenom občas, už nemáme ani za kým..většinou jedeme ráno a večer se vracíme…pokud je na hrobech víc práce a nezvládli by jsme dalekou cestu zpátky, přespáváme v báječném a levném penzionu U Jelena na Slezské Hartě…ale teď jste mě inspiroval,.asi příště vyzkoušíme…:)

11. pavlina69 napsal:

Také jsem v Jeseníkách ještě nebyla a to moje máma se v Lipové narodila

12. blaju napsal:

Přímo v lázních Jesenik bydlel děda, bývaly to pěkné prázniny. S manželem a synem jsme byli asi před pěti lety na prodlouženém víkendu ve Velkých Karlovicích, odkud jsme si udělali tůru na Praděd a dolů kolem Bílé Opavice byla to nádhera.

13. veruska napsal:

V Ćeském ráji jsem byla a tam je opravdu nádherně!!

14. Jana napsal:

Jeseníky jsou parádní. Na Rejvízu v Zlatých Horách je úžasně, sice samá serpentina, ale krásná krajina, houby, borůvky a v hospůdkách ty blbouny z nich… Na Praděd si zase parádně vyšlápnete. Kouknu z okna, když je jasno, a říkám si, že jsem lenoch, že si radši zase zalezu do pelechu, ale že se tomu v budoucnu nevyhnu. Česká krajinka je prostě všeobecně hezká, ať je v Čechách nebo na Moravě.

15. lgku990 napsal:

V Jeseníkách jsem byl s rodiči, když jsem byl ještě dítko školou povinné, už ale vůbec nevím kde, ale teď jezdíváme do Špindlerova Mlýna do penzionu ” U Komárků “, je to takový menší rodinný penzion, ale je tam krásně, jak ubytování včetně soc. zařízení na každém pokoji a též i se snídaní, nádherné procházky, hlavně okolí, prostě nádherné Krkonoše, zde je odkaz, bude li mít někdo zájem – http://svetubytovani.cz/krkonose/spindleruv-mlyn/44206-pension-u-komarku

16. Rojak napsal:

Jo Jeseníky a Beskydy, to je paráda. Doporučuji rodinný penzion Roubenka Oliver. Viz. odkaz http://www.roubenkaoliver.cz

17. matylda napsal:

Jéžišmarjá, já z toho dostala hlad!!! A to jsem už po večeři 🙂

1. babicka11 napsal:

🙂 🙂

18. babicka11 napsal:

Tak mě hned napadla hláška – tak tam jsem taky nebyl (Tři veteráni) 🙂
    Jak Vám závidím, hned bych jela taky… ale bohužel nemohu …Krásná krajina, lesy ..o tom se mi může tak jen zdát 🙁 . Místo toho tady buším do počítače .. 🙂

19. bobalka napsal:

Vypadá to tam pěkně, možná někdy vytáhnu tatinu na víkendík, ale na tůry už moc nejsem, moc mi to nechodí. Stačí mi příroda, výhled do krajiny a čistý vzduch.

20. bobi napsal:

….tak v Jeseníkách jsem ještě nebyla,ale určitě je tam krásně,moje oblíbené místo je Český ráj a Posázaví…každý má něco…Česko je prostě krásné…

1. radek napsal:

přidejte nějaký tip na doporučený penzion…