Bezpečný nákup na internetu – jak na to a proč?

Život plyne jako voda a čas se rozhodně nezastaví.

Jak tak utíká, každým rokem se dějí nové a nové věci. Když jsem byl malý, pamatuji si na malinké obchody, které většinou měly poloprázdné regály a na některé věci nebo jídlo se musela vystát pěkná fronta. To, že jsem si frontu vystál ještě neznamenalo, že se na mě zboží dostalo. Čočka, kakao, tolaletní potřeby… na vše se stálo.

Toto už dnešní generace nepamatuje.
V dnešní době jsou velké obchodní domy, nákupní centra. Zboží se pomalu nevejde do polic. Fronty jsou snad jen v období nějakých svátků, prodloužených víkendů nebo v případě výprodejí a megaslev 😀

Čím dál víc se nakupuje na internetu.
Musím přiznat, že i já patřím k těm, co si zboží raději nakoupí přes e-shop.

Když se začalo tímto způsobem prodávat zboží, objevilo se na trhu i pár podvodníků.

Stalo se mi, že jsem si objednal thúje na zahradu a to ve větším množství. Zahradník nabízel velmi dobrou cenu a komunikoval přes elektronickou poštu. Vše vypadalo důvěryhodně, domluvili jsme se a já /spíše žena/ s nadšením očekával zboží.

Sláva, pošta přivezla zásilku a vše vypadalo přímo skvěle. Bohužel, v květináčích nebyly thúje, ale pouze ustřižené větvičky napíchané v zemině. Byl jsem vzteky bez sebe a žena měla slzy v očích. Thúje chtěla o víkendu vysadit na zahradě.

Tolik peněz a všechno je pryč.
Zahradník přestal komunikovat a nereagoval na moji poštu a doporučený dopis se vrátil zpět, že na takové adrese nikdo nebydlí.

Byla to zkušenost, přestal jsem důvěřovat nákupům přes internet a začal být opatrnější.

Nakupoval jsem jen v ověřených obchodech, byl opatrný při nákupech s platbu předem.

V dnešní době je o hodně více možností nakoupit na různých e-shopech.

Je fajn, že si člověk může zadat ve vyhledávači, co potřebuje.

Hned se mu ukážou obchody, které zboží nabízejí, včetně nejlepších cen.

 

Existují i různé srovnávače nejlepších cen, Já většinou používám srovnávač Heureka.cz .
Zajímavá varianta, jak srovnat ceny, přečíst recenze a při nákupu tak ušetřit.

Přesto si myslím, že na nás stále čekají mezi tím vším různé nástrahy.

Jak rozpoznat klamání, jde to vůbec?
Jak mohu rozlišit podvodníka od poctivého obchodníka?
Jaká mám práva, když zjistím závadu až po rozbalení balíku?

Magazín vám některé prověřené obchodníky a partnery zařadil do slevovníku. Jde o výběr e-shopů, kde jsem již nakoupil, nebo kde lze získat slevu. A o to jde, nakoupit, ušetřit a být spokojen.

Nedávno jsem si našel webové stránky Jak nakoupit a neprohloupit ,které mě zaujaly.

Autor nabízí možnost koupit si eBook, ve kterém najdete informace, které vám mohou pomoci při orientaci. Seznámíte se s nástrahami, které číhají při nákupech na nás, obyčejné spotřebitele.

Vzhledem k tomu, že má zkušenosti, které nám může předat.
Tyto informace a různé návody mohou být při nákupech neocenitelnou pomůckou.

Čtu vaše různé příspěvky o vzdělávání, jak ušetřit finance, nebo jak je vydělat. Někdy se inspiruji, někdy přidám svoji zkušenost.

Myslím, že eBook Jak nakoupit, neprohloupit aneb svět online manipulací by se dal k radám a pomůckám přiřadit.

31 komentářů u „Jak poznat bezpečný nákup na internetu“

  1. Odalv napsal:

    Na internete nakupujem len u overených a známych predajcov. V prípade, že sa jedná o neznámu alebo novú www stránku bez histórie, vždy sa snažím vyhľadať si o nich, čo najviac informácií a referencií, ak nič nenájdem tak u nich nenakúpim. Zásadne na internete nenakupujem oblečenie a topánky.

  2. Kavon napsal:

    Ja na internete vôbec nenakupujem. Nejako ma to obišlo, mám už svoj vek a zvyk je železná košeľa ako sa vraví, takže všetko čo kupujem musím aj osobne vidieť a vyskúšať, ale moje deti a vnúčatá na internete bežne nakupujú a zatiaľ sú spokojný.

  3. coolnet napsal:

    docela palba za ten ebook 🙂

    nemyslíte?

  4. MadameBijou napsal:

    Já několikrát do roka objednám nějakou věc kolem osobního rozvoje, třeba e-book, CD nebo knihu. Mám ověřených několik stránek a těm důvěřuji i u platby předem na účet. Dosud jsem se u nich nespálila.
    Jinak ráda navštěvuji internetové antikvariáty a jsem s nimi spokojená.
    Takový e-book o nástrahách online nakupování je jistě hodně užitečný. Díky za něj.

    1. evca napsal:

      je mi jasný že si vždy něco vybereš a to je dobře

  5. coolnet napsal:

    kameny obchod s kombinaci echopu a nemusite mit starosti.

  6. pskrob napsal:

    na internetu nakupuji dost často a ještě jsem se nespálil. Dobré je přečíst si recenze a nakupovat jen u osvědčených eshopů. Podezřelá je hlavně velmi nízká cena a nemožnost nakoupit na dobírku

  7. blaju napsal:

    Na internetu nakupuji dost často a zatím vše v pořádku, ale když je to něco nového zjišťuji si o prodejci informace.

  8. matylda napsal:

    Babičko, robota dostal na Vánoce. Byl nadšený. Ale na podzim měl narozeniny, a to chtěl něco jiného. Nejlepší je, že si už nemůžu vzpomenout, co to bylo 🙂

    1. babicka11 napsal:

      Už jste si vzpomněla? :-), já jsem taky už objednala robota, viděla jsem ho na vlastní oči, jak vypadá a moc se mi to líbilo. Ještě nevím, která ho dostane, ta starší má velkého dinosaura, který chodí, svítí, otvírá pusu. Je na dinosaury zatížená. Taky to nebyla zrovna levná záležitost. 🙂

  9. bobalka napsal:

    Na internetu nakupuji celkem pravidelně, a zatím mi vše klaplo. Heureka je jeden z nejlepších srovnávačů a ráda ho používám, navíc dává záruky. Recenze od uživatelů mi hodně pomáhají, čtu je vždycky. Taky mám pár oblíbených prodejců na Aukru, kde nakupuji domácí drogerii. Zatím jsem přesvedčena, že nakupovat na internetu má veliké výhody hlavně pro lidi pohybově omezené, jako jsem já. S platbou to mám jak kdy, když prodejce znám, klidně zaplatím předem, ale když nakupuji poprvé, nechávám si zaslat na dobírku.

  10. matylda napsal:

    Souhlasím s Igku999 a Rojakem, chce to číst recenze a kupovat na ověřených portálech. Už jsem psala výše, jak na sebe vinu vzal slevový portál. Na podzim si vnuk strašně přál jednu hračku, nebyla k sehnání, pouze na internetu. Peníze chtěli předem. Hledala jsem recenze, žádné nenašla. Poslala jsem jim dotaz, neodpověděli. Takže vnuk musel hračku oželet. Dostal jinou, koupenou v kamenném krámě, a bylo to. I tak měl radost.

    1. babicka11 napsal:

      Myslím, že vnuk chtěl robota, že? 🙂 Koukněte na video:
      https://www.zigybot.cz/
      Jinak koupíte na mall.cz – platíte až při převzetí zboží. Taky bych nic neplatila předem …

  11. pavlina69 napsal:

    nakoupila jsem dárky na vánoce přes internet a měla štěstí,vše vyšlo tak jak mělo a dárky měly úspěch 🙂

  12. babicka11 napsal:

    Nakupuji na netu dost často, ať už pro sebe – kabelku, peněženku, záclony, rychlovarnou konvici, 3 obrazy, oblečení a boty ne – ty si také musím vyzkoušet, ale hlavně hračky, knihy a oblečení po děti. Vždy ale kupuji jen od známých firem a tam, kde jsem už nakupovala. Vždy jen spokojenost. Koupila jsem i mobil od Mall.cz, došel v pořádku. Před Vánoci jsem takhle utratila asi pět tisíc. Došlo buď poštou, PPL a DPD. S PPL sem jezdí stejný řidič a už se “známe” – dokonce si tu dal v létě s námi i kafe :-).

  13. lgku990 napsal:

    Já jsem už nakupoval na internetu nespočetněkrát, taky jsem se už spálil a naletěl jsem podvodníkovi, chce to nakupovat v ověřených e-shopech, hlavně si nejdříve přečíst recenze, komentáře od kupujících a platím zásadně online kartou, je to nejrychlejší a bezpečný též, protože vždy přijde ověřovací kód na Váš mobil.

  14. Rojak napsal:

    Nakupování přes internet je kupování zajíce v pytli. U nás je ještě plno podvodníků, kteří se neštítí ničeho. Kolega třeba udělal tu hloupost, že si koupil mobilní telefon přes internet, zásilka mu došla, ale rozbalil balíček a místo mobilu tam měl bramboru. Já třeba nechtěl na vánoce lítat pro dárky po obchodech, protože těžce snáším ten předvánoční shon a nálady, tak jsem si v půlce listopadu objednal pro synka dárek za 199,-kč a do dnes jsem ho ještě nedostal. Je to firma Zásilkonoš.cz a při dotazu co se děje jsem od nich dostal tuto zprávu.
    ,,Zboží je zasíláno přímo od prodejců, kteří prezentují na stránkách www. zasilkonos.cz a je doručováno v inzerované orientační lhůtě 10 – 45 dní od odeslání objednávky prodejcem. Vyčkejte proto prosím na doručení. Tato dodací lhůta se může prodloužit vlivem svátků, prázdnin, Vánoc nebo vlivem poštovních služeb. Prodloužení dodací lhůty není v žádném případě porušením dodacích podmínek. Naše společnost není prodejce zboží a nemá vliv na průběh dodání. Z naší strany dokážeme prověřit, zda byla objednávka prodejcem expedována ale vzhledem k tomu, že je zboží zasíláno z Asie nebo Taiwanu, nedokážeme jakkoliv změnit lhůtu pro doručení. Berte proto lhůtu 10 – 45 dní jako orientační, nikoliv závaznou. Pokud není zákazníkovi zboží prodejcem doručeno chybou prodejce (neodesláním) nebo chybou doručovacích služeb ve lhůtě 90 dní od odeslání, má nárok zákazník na vrácení plné ceny za nedodané zboží.´´
    Tak se snad ještě dočkám.
    Proto je třeba před objednáním zboží, číst recenze na firmy od kterých kupujete a hlavně nekupovat boty a oblečení, které stejně musíme vyzkoušet.

  15. lucik21 napsal:

    Já mám naštěstí dobré zkušenosti s nákupem po internetu. Vše, co jsem si vždy objednala, tak dorazilo v pořádku.

  16. Plazmic napsal:

    Přesně, určité věci, oblečení člověk musí vyzkoušet, ale třeba stravu nebo jiné věci ne, na netu lze kupovat cokoliv a kdekoliv, na to nemusí být nějaké příručky a knihy, to si raděj přes net objednám knihy které budu číst, romány a literaturu faktu, či historické a dějepisné věci:).

  17. Ivona napsal:

    Souhlasím s babkou. Všechno ráda vidím na vlastní oči. Pouze moje potřeby pro korálkování nakupuji přes internet, ale to jsou e-shopy léty ověřené. O drahých věcech ani nemluvím. To manžel je mnohem důvěřivější. A už se mu stalo, že se napálil. Takže vidět na vlastní oči a ohmatat.

  18. veruska napsal:

    Já na netu kupuji velice často, ale potraviny a léky ne.
    Bohudík se mi ještě nestalo, že by mě někdo podvedl. A to nakupuji i v bazarech od lidí. Naštěstí jsem na nepoctivce nenarazila.

  19. matylda napsal:

    Tak já občas na internetu nakupuji. Zatím to nevyšlo jen jednou. Telefon byl vadný, po domluvě s prodejcem jsme ho reklamovali a prodejce pak asi “umřel”. Naštěstí to bylo přes slevový portál Amplion, brali na sebe zodpovědnost a vrátili nám peníze.

  20. babka napsal:

    Já, nevím, zda bohužel nebo bohudík, na netu nekupuji. V tomto ohledu jsem nedůvěřivá. Oblečení a boty si potřebuji vyzkoušet, ostatní věci ráda vidím na vlastní oči.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *