Zpráva je navíc psána česky a na první pohled bez větších pravopisných chyb, což výrazně znesnadňuje odhalení podvodu.

„Virus v napadeném počítači klientovi zobrazí po přihlášení do internetového bankovnictví informaci o chybné platbě, která byla připsána na jeho účet. Dále klienta informuje o tom, že z tohoto důvodu je jeho účet dočasně zablokován, dokud nepotvrdí vrácení připsané platby zpět potvrzením tlačítka ‚pokračovat‘. Důrazně varujeme před jakoukoli reakcí na tuto obrazovku – útočníci se touto formou snaží získat z klientova účtu jeho vlastní peníze,“ varovali zástupci banky.

Virus, který se při přihlášení „zaktivuje“, je v počítači. Jen čeká na to, až se uživatel přihlásí.

Podvodníci hrají o čas

Podvodníci jsou navíc velmi vychytralí a snaží se získat dostatek času na zametení případných stop. „Po dokončení této operace bude Váš účet zablokován v souladu s právními předpisy a vnitřní bezpečnostní politikou banky,“ tvrdí na podvodné stránce.

Důvěřivci se tak mohou nechat snadno napálit, že je vlastně vše v pořádku, i když se nemohou na účet přihlásit delší dobu. Klidně až do dalšího výpisu od České spořitelny tak ani nemusejí vědět, že z jejich účtu zmizely peníze.

„Česká spořitelna nikdy neblokuje účty klientů z důvodu chybně připsané platby. Buďte obezřetní při používání vašeho internetového bankovnictví. Pokud ve vašem internetovém bankovnictví zaznamenáte jakékoli nezvyklé chování nebo se v něm objeví nestandardní či neobvyklá obrazovka, nereagujte na zobrazenou výzvu a neprodleně nás kontaktujte na bezplatné informační lince 800 207 207,“ doplnili zástupci banky.