Kdo to zase volal?
Tuto otázku si jistě položí všichni, komu se to již stalo. V dnešní době se tento jev vyskytuje velmi často.
Zvykli jsme si všichni na to, že neznámé číslo je policie, státní instituce a další organizace používající telefonní brány. V poslední době ale i tyto instituce identifikují svoje čísla, takže se neobjeví jen známé: neznámé číslo.
Jak ale zjistit, kdo to tedy volal, abychom se nedostali tam, kam nechceme
Třeba telefonát, který je přesměrován na placené číslo, aniž bychom o tom byli informováni.
Mně se již také několikrát stalo, že jsem na takový telefonát reagoval, zavolal zpět a jen mě odešel kredit. Bohužel „rádoby“ podnikatelé využívají základní lidské slušnosti a také obavy, nebo zvědavosti.
Někdo mě zavolá, jsem zaneprázdněn, v práci nebo za volantem
Ze slušnosti a také proto, abych se dozvěděl, kdo mě volal, ozvu se zpět. Co kdyby to byla nějaká důležitá informace, třeba o tom, jak poslat přítelkyni, manželce příjemnou sms k jejím narozeninám, výročí.
Na internetu se najde spousta stránek, které evidují neznámá čísla
Přesto na otázku: „ kdo volá “ nedostaneme odpověď. Proto je potřeba, aby stránky zjišťující informace o neznámých číslech nebo i těch známých tuto informaci vzájemně sdíleli. Pokud budeme vědět o tom, že je to nabídková akce, call centrum…. Můžeme tuto informaci využít pro svůj prospěch. Zablokovat toto číslo ve svém telefonu / pokud je tato funkce v našem typu telefonu podporována.
Nebo nám prostě zbude poslední možnost, jak se tomuto vyvarovat
Začít používat dual sim telefony, abychom rozlišili volající. Rodina, kamarád, prověřený partner se na číslo dovolá, a my víme, komu zavolat zpět. Máme tak jistotu, že nám důležité informace neuniknou.
Nechci se dozvědět pozdě, že dcera je samotná ve škole, protože manželka nepřišla, že mě kamarád zve na oslavu narozenin, výstavu…..
Oželím novou obchodní nabídku, zákazníka, protože mám jistotu, že to co je pro mě důležité mám ošetřeno.
Ostatní volající mě mohou „nahánět“ na druhém všeobecném čísle. Pak je jen na mě, jestli se ozvu zpět nebo počkám na další zavolání. Existují přece další komunikační kanály , kde jsem k zastižení. To ale pořád není řešení, jak zabránit těmto podivným praktikám.
Dnes jsem jeden takový hovor absolvoval
Jsem v práci a nemohu brát telefon. O přestávce jsem našel zmeškaný hovor a zavolal zpět. Jaké bylo moje překvapení, že to je cool centrum, které „nutně“ potřebovalo vědět, jestli já, pro ně neznámý člověk mám psa nebo kočku. Rychle jsem rozhovor ukončil. Stálo mě to 7 Kč a další zkušenost. Ještě že mám vysoký paušál.
I proto píšu tento článek a očekávám vaši reakci. Napište v komentáři, jakou máte zkušenost vy.
Pokud je to důležité tak volající zopakuje volání sám. Čísla potřebná mám uložená a na breptání o nejvýhodnější nabídce čehokoli nemám čas. Co potřebuji i dokážu najít sám. Ale přiznávám, že si ta čísla ukládám – nebrat1, nebrat2,atd.
uplně stejný postup jako já, jen již používám název N1…nebrat xx mám plný seznam-:)
Na neznámá čísla už většinou nereaguji. Už se mi to taky stalo vícekrát. Nejčastěji pak slyším buď jen šumot nebo někdo – asi automat – okamžitě hovor ukončí.
Neberu neznámá čísla
Dříve jsem byla trpělivá, těch telefonárů nebylo tolik. Ale teď už takové telefonáty s omluvou ukončuji hned.
dobře děláte
toto mě teda štve nejvíc, pořád někdo volá, průzkum, z banky a tak. proč pořád otvavují, kde berou moje číslo?
nesnáším
ak je to dolezite zavola znova
Dnes velice závažný problém, doporučuji instalaci aplikace k blokování takových telefonních čísel. V řadě případů tato situace vede uživatele k pravidelné změně telefonního čísla.
Není vůbec fér od člověka který skrývá své číslo má ne fér jednaní sice takový telefon vezmu ale s velmi nepříjemným pocitem.
Volá tak někdy policie,nebo šmejdi ani to neberu.
tyto telefonáty starším lidem beru jako útok šmejdů!Byla jsem tento týden svědkem jak volali moji mamce.Naštěstí jsem to hned utla,ale co když jsou doma sami?Opravdové hyeny!
Stejně stále nechápu, jak je možné, že člověku vycucnou kredit 🙁
no,beru,ale až pokud zavolá vícekrát….
Také to znám moc dobře a taková čísla neberu.
Na neznámá čísla zásadně hned poprvé nereaguji. Je – li to něco důležitého, dotyčný(á) zavolá znova. Naštěstí mi lidé tolik nevolají a některá placená čísla mám operátorem blokovaná, takže jsem celkem v pohodě. A když už se mi ozve nějaké to call centrum, tak jim značně nerudným hlasem odpovídám, že o jejich služby nemám zájem a hovory vypínám.
Nedávno jsem kdesi na internetu četla nějaký článek, že tahle centra monitorují i tón hlasu a chování zákazníka. Asi je to pravda, protože už mě hodně dlouho nikdo takový nekontaktoval… Můžete to vyzkoušet.
mě nahání operátor se super výhodnými balíčky, už jsem oznámila nejméně 3x, že to nechám tak, jak to je ….nebo “neznámé číslo” volá kvůli anketám – jestli pojedu letos do zahraničí, jestli nepotřebuji zelenou kávu na hubnutí … řeknu “děkuji, nechci, na shledanou” a zavěsím ….
Popravdě – pokud zmíním situaci, kdy mi mají volat ze školky, že si manželka nevyzvedla dítě, není to moje flákačství, že nemám v telefonu uložené číslo školky nebo učitelky, která se o dítě ve školce stará?
Na druhou stranu – pokud mi někdo volá a chce něco opravdu důležitého, a to na můj soukromý telefon, tak se určitě ozve znovu. Pokud je číslo skryto, pak mu stejně nemůžu zavolat zpět. A když číslo vidím, tak stejně očekávám, že zavolá znovu, když bude něco opravdu hodně potřebovat.
Když mi volá někdo, že mi nabízí nějaké supervýhodné nabídky, tak jim vždycky řeknu, že umím dělat s počítačem a že si na internetu najdu, co potřebuju, a až budu něco takového, co oni nabízejí, potřebovat, ať si udělají dobrou reklamu na internetu a já je tak najdu a oslovím sama… 🙂
Vcelku přínosný článek, který shrnuje to, co všichni známe.. Dnes už naštěstí existuje dost aplikací pro mobilní telefony, kde je databáze různých čísel, které nás obtěžují a není složité si tato čísla zablokovat.. A pokud přece jen zvednu telefon a ozve se nějaká “nejlepší nabídka”, okamžitě hovor ukončuju..
dobře tohle znám. A musím říct, že nesnášim, ty super výhodný nabídky po telefonu nebo dotazníky. Prostě je utnu, že nemám čas a zavěsim.
Chodila jsem na brigádu do call centra a pokud ukončíte hovor takhle, tak někteří operátoři Vás třeba jen odloží na další den.
Pravda, příchozí hovory od call center jsou obtěžující. A většinou mi volají, právě když čekám nějaký důležitý hovor, např. výsledek pracovního pohovoru, nebo když sedím v MHD v Brně. Já už to spíš považuji za recesi. Když nemám k dispozici internet, číslo zvednu. A když se dozvím, že je to call centrum, a nabízejí mi nějaký produkt, tak se jich zeptám, jestli mi ten produkt dají zadarmo. Většinou se člověk na druhém konci jenom zasměje, a tím to končí. Anebo je rovnou slušně odmítnu.
Také se mi stala zajímavá věc. Když jsem po vysoké škole sháněla práci, první inzeráty, na které jsem odepisovala, byly inzeráty právě call center, ale spíš pasivní linky, kam si člověk zavolá sám. Ucházela jsem se o místo u jedné společnosti, kde mi pak poslali jenom e-mail, že dali přednost jinému kandidátovi. Den, dva na to, potom, co jsme přijeli z nákupu a vybalovali a uklízeli věci, mi volalo cizí číslo. Hádejte, kdo to asi byl. Ano, byla to ta společnost, o které jsem se zmiňovali. Nabízeli mi supervýhodné levné volání za 500,- Kč. Přitom já mám nastavený paušál za 300,- Kč, volám si hlavně s lidmi, kteří jsou ve stejné síti jako já. No neberte to. Pak se mě snažili nalákat na levnější plyn, otázkou typu: “Dobře. A u koho máte plyn?”
V tom mi došla trpělivost, a já jsem milou slečnu u telefonu zarazila, a rozloučila jsem se s ní. Fakt super. Člověka na práci nepřijmou a ještě mu nabízejí superultramega výhodnější volání, dražší o 200 Kč než máte. Fakt super, gratuluji kam to dotáhli 😀