5 tipů, jak vytvořit atraktivní logo firmy

Logo má zásadní vliv na to, jak vaši značku budou zákazníci vnímat. Ukazuje, kdo jste a za čím vaše firma stojí, a také je součástí brandingu. Jak ale dosáhnout toho, aby bylo vaše logo bylo unikátní a neopakovatelné? V tomto článku vám prozradíme 5 tipů, jak na tvorbu loga firmy.

 

1.    Tip: Poznejte své publikum

Úplně první zásadou při vytváření loga platí znát své zákazníky, tedy cílovou skupinu. Položte si proto otázku, kdo jsou vaši klienti? Co se jim líbí? Co je pro ně atraktivní a co je zaujme? Pak se vžijte do jejich kůže a udělejte si seznam slov, která popisují vaši značku a to, jak chcete, aby ji lidé vnímali.

 

2.    Tip: Jednoduchost, jednoduchost, jednoduchost

Nike, Apple, Pepsi – příklady velkých a úspěšných značek, které mluví za vše. Jejich loga jsou velmi jednoduchá, a právě proto také snadno zapamatovatelná. Takové jednoduché designy dokáží dobře komunikovat s cílovými zákazníky a zaujmout je.

 

3.    Tip: Vyberte správnou barvu

Barvy jsou základním prvkem každého designu, včetně loga firmy. Při správném použití barev může vaše logo vyvolat pocity, které si přejete, aby vyvolalo. Barvy totiž můžou mít spoustu různých významů. Pojďte si přečíst, jak na lidi jednotlivé barvy působí:

 

  • Červená znamená vzrušení, vášeň a hněv. Je skvělou volbou, pokud je vaše značka mladistvá a chce vyniknout.
  • Oranžová se používá méně než červená, ale je stejně energická. Jedná se o živou, povzbuzující a hravou barvu.
  • Žlutá působí přátelsky a vesele.
  • Zelená barva se hodí k přírodním produktům, vyjadřuje také věrnost a klid.
  • Modrá je uklidňující a chladná. Symbolizuje důvěryhodnost a zralost.
  • Černá dodává elegantní, moderní a luxusní vzhled.
  • Bílá vyjadřuje čistotu, ale také prestiž a luxus.

 

Před tvorbou loga si také zjistěte, co jednotlivé barvy znamenají v různých zemích. Například v Japonsku bílá barva značí smutek.

 

4.    Tip: Důležitý je i font písma

Chcete vybrat písmo, které doplňuje a dotváří vaše logo? Existují 4 základní typy písma, se kterými můžete pracovat. Jedná se o patkové (klasické) a bezpatkové (moderní) písmo. Také se můžete setkat s typem Script – ručně psané písmo nebo typem Display, které působí hodně vesele.

Co byste ještě o fontech měli vědět? Oblá písmena jsou jemnější, hranatá jsou naopak na první pohled mužská – stejně jako tučné písmo působí tvrdším dojmem. Design loga by neměl být přeplácaný, takže vyberte maximálně dva fonty.

 

5.    Tip: Poraďte se s grafikem

Znáte své publikum, rozumíte psychologii barev i fontů, takže nezbývá nic jiného, než oslovit grafika nebo marketingovou agenturu, která pro vás logo vytvoří a pomůže vám tak s nastavením vašeho brandu. Snažte se být otevření k návrhům grafického designéra, který má skvělý cit a zkušenosti. Nejlépe tvorba loga dopadne, když budete vzájemně spolupracovat.

Zdroj obrázku: Canva

 

 

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *