V kole štěstí jsem si vytočila „napiš článek“

Ono se to řekne lehce – napiš – ale jaké zvolit téma …

Hodně se tu píše o zdravé stravě.

Tak také přidám něco, co se zřejmě moc neví a ani se o tom moc nepíše. Tak nevím, zda bude na „vhodné půdě“, nebo pobouří….

Začnu mlékem, (ale jde i o máslo, vejce aj.).

Všude vychvalované, jak je zdraví prospěšné. Také mám občas chuť na mléko, i když vím, že mi po vypití nebude za chvíli moc dobře. A už také vím proč. Mléko má složení podporující růst mláďat, kravské mléko je tedy určeno pro telata a žádné zvíře po odstavení již mléko nepije. Nedávali jsme mléko ani našim kočkám, měly po něm průjem. Existuje totiž i speciální mléko pro kočky. Proč asi?

Mléko a mléčné výrobky

Také protein, obsažený v mnoha sýrech způsobuje migrénové bolesti hlavy. Zkuste nějaký čas vysadit či omezit jejich konzumaci a zjistíte, že bolesti hlavy zmizí. Propagace mléčných výrobků nás jaksi přesvědčilo o nezbytnosti jíst tyto potraviny.


V těch ale se nachází dva prvky, které musí být v těle rozloženy a to laktóza a kasein, který se používá k výrobě lepidla na dřevo. Mléko tedy není nezbytnou složkou naší stravy, ani když je pasterizované. Ta probíhá při 62° – mléko déle vydrží, nekysne, zničí se mikroby, ale i všechny vitamíny, už je to mrtvý výrobek.

Když odbouráme mléčné výrobky, jak do těla vpravíme vápník?

Ten se nachází v ořechách, fazolích, ovoci a veškeré listové zelenině. Toto všechno není pochopitelně z mé hlavy, ale přečtením ověřeného článku. Zrovna tak, jako není všechno zlato, co se třpytí, není pravda, že mléko je dobré pít do konce života. Používejte pravé máslo a kysanou smetanu, předejdete tak mnoha nemocem.

Listová zelenina

Snídáte cereální kuličky s mlékem? Víte, jak se vyrábí?

Takové kukuřičné lupínky, s mnoha příchutěmi v krásných obalech přímo lákají spotřebitele k jejich koupi. Ty se napřed ponoří do louhu, pak se zrna napaří a ponoří do sirupu s cukrem, pak se suší a po vytvrdnutí se proženou válci, aby se zploštila. Potom se tvoří lupínky, které se opět máčí v ochranném chemickém  prostředku.  Myslím, že po tomto zjištění už nebudete mít chuť si to koupit, natož to dát dětem.

Cerálie, kukuřičné lupínky

Navíc, pokud se přidá mléko, žaludek bude mít moc práce se s tím vypořádat.

Začněte každé ráno ovocem na prázdný žaludek, omezte mléčné výrobky a hovězí maso, jezte brambory, rýži a těstoviny, vyhýbejte se limonádám.

Pokud jste unaveni, odpočívejte, poslouchejte své tělo. Jezte málo a lehká jídla. Tělo si většinou samo řekne, co potřebuje a kdy se už cítí lépe. Zkuste jíst tofu, které se vyrábí ze sojového mléka, je bohatý na vápník, železo, fosfor, vitamín B a E.

Zrovna tak se doporučuje margarín jako zdravá náhražka másla a že zabraňuje vzniku srdečních chorob. To, že margarín, polynenasycený tuk projde hydrogenací, promění se v nasycený tuk. Tento ale právě přispívá ke zvýšení cholesterolu a vzniku srdečních chorob. Nedejte na reklamy v televizi a zkuste sami rozdíl. Vezměte kousek másla mezi dva prsty, za chvíli roztaje. Pak to zkuste s margarínem. Neděje se nic.

Co se týká vajec, obsahují vysoký obsah tuku a cholesterolu dokonce 8x víc, než hovězí maso. Brambory s vejci je sice tradiční jídlo, ale nemělo by se to kombinovat. Jsou to dva druhy proteinu, které je obtížné trávit najednou. Lepší kombinace je se zeleninou, s okurkou, rajčaty, nebo přidat do zeleninových salátů.

Vajíčka k snídani

Argumenty pro a proti bude mít každý z nás, ale budeme-li jíst více ovoce, zeleniny, luštěnin, obilovin, ořechů – nemusíme se každodenně zabývat tím, jestli to smíme, či bychom neměli jíst. Pomůže nám k tomu zdravý rozum. Budeme vitálnější, zdravější, méně unavenější, odolnější a více spokojenější sami se sebou.


Jak bude reklama vypadat?
-
Zde můžete mít reklamu napořád za 80 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

12 komentářů

  1. Mléko já skoro nepiji, taky už jsem toho o něm dost četla a nějak jsem od něj proto odvykla.
    A ovoce na lačný žaludek hned ráno a nejlíp celé dopoledne. Hlavně se nezacpat pečivem, to je potom špatné zejména pro střeva.
    Mimochodem, nějakou chvíli jsem tu nebyla a vidím velké změny, především v novém systému. Ale líbí se mi to. Změna je život.

  2. Taky si říkám, když mne honí mlsná – tělo si žádá, tělo to chce. 🙂 Snažím se sice jíst hodně zeleniny, nejíst pečivo, uzeninu, hodně tučné výrobky ale pak přijde slabá chvilka a je to opět v prkvančicích. 🙂

  3. Správná životospráva je základ zdraví, ale to by si člověk musel všechno vypěstovat a vyrobit sám.

  4. Já dodržuji zásadu, že organismus si řekne co mu chybí, takže když na něco dostanu chuť tak si to dám.

    • to je bezva zásada, ale držet se jí nemohu, neprošla bych dveřmi, byla bych širší než delší 🙂 ….

  5. Jó, vajíčka, ty já mám rád, nesmí se to ale přehánět, jídlo, to mě baví.

  6. Někde si přečtu “to by se nemělo jíst”, jinde zase “je to zdravé”, jak se má ve všem člověk vyznat?
    Jíst zeleninu je zdravé, ale jíst ji každý den?
    Podle mě se má jíst všechno, ale všeho s mírou.

  7. Čo sa stravovania týka, osvedčila sa mi za dlhé roky, ktoré sa už takto stravujem, oddelená strava a cukor (ten umelo pridánvaý do potravín) je naozaj potrebné obmedzovať, ak nie úplne vylúčiť, je to totiž najrozšírenejšia droga dnešnej doby. Čo sa mliečnych výrobkov týka, najlepšie je jesť kysnuté mliečne výrobky, jogurty a syry z čo najmenším množstvom pridanej soli, samozrejme okrem bryndze (to je jediná výnimka).

  8. Striedma strava, čiže tzv. zlatá stredná cesta, bude asi to najrozumnejšie. Ako sa vraví z každého rožka trošku.

  9. Jediná schopná hra kolo štěstí je zrušená, a kolik mám bodů neustále nevím kde najít, to je asi jediný článek který sem napíši.

    • admin přece napsal:
      Body dopíši do konce týdne všem uživatelům do jejich profilů, na základě scr ze dne ukončení starého systému.

    • Plazmiku, klídek 🙂 Všechno bude, i body budou 🙂 Hlavně si držet dobrou náladu

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *