Dáváte si novoroční předsevzetí?

Dáváte si novoroční předsevzetí?

S příchodem nového roku také přicházejí různorodá novoroční předsevzetí – přestat kouřit, zlepšit svoje studijní či pracovní výsledky, začít se zdravějším životním stylem a s tím spojeným cvičením-mučením.

V lednu se to ve fitness centrech hemží takzvanými ledňáčky, alias lidmi, kteří si dají mezi své novoroční předsevzetí změnu své postavy. Bohužel drtivá většina těchto lednových nadšenců neví, jak začít, přesněji řečeno u čeho začít a od hodiny ve fitku mají vysoká očekávání. Bedlivě sledují spálené kalorie na běžícím páse a porovnávají spálené kalorie s kaloriemi cheeseburgeru z McDonaldu a přijde jim nemožné, udržet si štíhlou linii, když by se svými jídelními návyky museli za běhu na běžícím páse i spát, aby stihli vše spálit.



Někteří z těchto začátečníků a cvičením “nepolíbených” lidí si zaplatí trenéra s domněním, že se o nic nebudou muset starat, trenér jim řekne, co mají v posilovně dělat a tím jejich námaha končí, což je ovšem špatně. Na výběr trenéra si musíte dávat pozor, a to hlavně proto, že pokud vyberete špatně, rady “trenéra” mohou mít špatný vliv na vaše zdraví.

S tím jsou i spojení jedinci, kteří nejen že si zaplatí drahého fitness trenéra, ale také si nakoupí doplňky stravy za tisíce, možná i za desetitisíce a čekají, že to za ně suplementace vyřeší, ale není to pravda. Zastávám názor, že suplementace je pro pokročilé sportovce, kteří mají vyřešené stravování na 100%.

Jak si správně vybrat trenéra do posilovny?

Trenéry se to v poslední době jen hemží a je jím skoro každý. Jak ale vybrat správně?

Pár věcí, co by měl úspěšný trenér mít:

  • Certifikace (diplom o absolvování trenérského kurzu)
  • Reference (osobní úspěchy, práce na různých projektech, proměny své klientely)
  • Doporučení od stávajících klientů (neexistuje lepší reklama než-li doporučení od svých klientů)

Vaše snaha ale trenérem nekončí, ve vlastním zájmu je vhodné prohlubovat si zkušenosti a naučit se trénovat samostatně a techniky cviků si osvojit a striktně dodržovat, aby nedošlo k poškození vašeho pohybového aparátu, jelikož při vyšších vahách může jít opravdu o malé pochybení a může nastat pořádný průšvih.

Co je základem pro zlepšení postavy?

Většina lidí žijí ve lži. Mají domnění, že pro dobrou postavu musí trávit hodiny a hodiny zvedáním nesmyslných vah v posilovnách, což ale není tak úplně pravda. Regulaci váhy samozřejmě fyzická aktivita podporuje, ale vždy to začíná v kuchyni.

Po tom, co se obezitou trpící lidé držící nesmyslné diety dozví od výživové poradkyně, že jsou podvyživení, se smíchem tuto informaci smetou ze stolu a myslí si, že se ona výživářka doslova zbláznila, přičemž ale může mít pravdu. Jak to funguje?

Pokud člověk trpící nadváhou upraví svůj jídelníček tak, že jídlo zredukuje, nebudou se dít zázraky – možná půjde váha dolů, ale nejspíše jen dočasně. Tělo je zvyklé na určité množství jídla, které mu dodává a pokud přísun potravin razantně omezí, tělo na to bude reagovat stresově, jelikož mu nebudou dodávány živiny, na které bylo zvyklé a začne si ukládat zásoby do tuku na tzv. “horší časy”, tudíž redukce jídla může mít negativní následky a následný všemi známý jojo efekt. Určitě je lepší jíst více a zdravě, než méně a nezdravě.

A jak začít s lepší stravou?

Pro správné stravování je vhodné poradit se s výživovou poradkyní a nechat si stanovit jídelníček. Možná bude spousta z vás v šoku, ale jídlo má nutriční hodnoty a ač se některé produkty mohou zdát zdravé, tak jsou spíše na škodu.

Pokud chcete začít prozatím sami, zkuste obměnit svůj jídelníček o zdravější potraviny – nesnídejte pšeničný chléb s máslem a salámem a k tomu hrnek Coca-Coly, zkuste žitný chléb s dušenou šunkou a hrnek neslazeného čaje.

Neobědvejte guláš se šesti knedlíky, vyzkoušejte lehčí pokrmy se zdravějšími přílohami (kuskus, rýže, brambory, těstoviny), nepřejídejte se na noc a omezte konzumaci sladkých nápojů – jednoduše, zvykněte si na vodu, popř. na umělá sladidla (ideálně na bázi sacharinu). Důležité je snídat, jelikož snídaně je základ a je to start do vašeho nového a lepšího dne, a také jíst pravidelně!


K tomu všemu se samozřejmě nezapomeňte hýbat, a pokud trpíte obezitou, zkuste začít procházkami rychlejším tempem a postupně zátěž přidávejte.
Michal Binar – autor článku


Jak bude reklama vypadat?
-
Zde můžete mít reklamu napořád za 80 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

12 komentářů

  1. nedávám si žádná. Žádná totiž nedodržím -:)

  2. Novoroční předsevzetí jsem si loni já dala v únoru. Tím chci říct, že když člověk něčeho chce dosáhnout, nemá čekat až a nebo jen na nový rok, ale pustit se do toho hned. Já si dala ůkol do určetého data shodit předem stanovenná kila – podařilo se. 🙂 A rozhodně jsem u toho hlady netrpěla. Miluji maso, bez zeleniny není oběd, omezila jsem jen mou milovanou čokoládu a víc se pohybovala. Tak i vy všichni ostatní – jen s chutí do toho 🙂

  3. Já si Novoroční předsevzetí nedávám, to nemá u mě význam, když chce člověk něčeho docílit a má silnou vůli, tak toho člověk docílí kdykoliv, jó a já jim vše co mi chutná a v jakémkoliv množství, až mi nebude chutnat, tak to bude už špatné, to jsem štíhlý.

  4. Babicka je můj člověk. Jíst od všeho a nepřejídat se. Hlavní je pohyb. To vím, ale stejně v zimě na žádné dlouhé procházky nechodím. Hold se budu muset snažit od jara do podzimu.

  5. Cíle si má člověk před sebe stavět po celý rok.Jejich dosažení ho pak motivuje k nastavení dalšího.Nezáleží na tom, zda je 1.1. nebo jakékoli jiné datum,ale zaleží na tom, zda k cíli člověk úspěšně dojde.

  6. Novoroční předsevzetí si zásadně nedávám

  7. Já si novořoční přecevzetí nikdy nedávám zda se mi to jako blbost.

  8. Také nejsem příznivcem novoročních předsevzetí. Pokud něco chci dokázat, tak nezáleží na tom, zda je 1.1 nebo 25.8.

  9. Dlouhodobá předsevzetí si nedávám, protože vím, že ho stejně z většiny nedodržím. Tak to nechávám jiným.

  10. Jestli něco chtít hned teď je blbost jako něco na nový rok, spíš je třeba se dlouhodoběji a pomalu a postupně na něco zaměřovat a cíleně se tomu věnovat a né v lednu bumbác a po měsíci se na to stejně vykašlat, z extrému do extrému a to výsledky nepřináší:)))).

  11. Určitě je lepší jíst více a zdravě, než méně a nezdravě.
    Tato věta se mi líbí nejvíc :-).
    Taky si žádná předsevzetí nedávám, když mě chytne držet dietu, tak to udělám když se mi chce. Snídat se stejně nikdy nenaučím, prostě do sebe ráno dostanu tak akorát kafe. Oběd porce jak pro vrabce a večer skoro nic? Bylo by mi blbě a bolela by mě hlava. To budu mít radši nějaké to kilo navíc, ale nebudu mít hlad. Po zelenině se sice netloustne, ale nejsem králík a mám po ní hlad. Odvažovat chleba si taky nebudu, to všechno mám už za sebou a k ničemu to nevedlo. Prostě se najím, když mám hlad. Stačí mi klidně dva knedlíky, ale prostě si je dám. Může se všechno, ale nic se nemá přehánět. Stejně ze mě modelka už nikdy nebude :-).

  12. Novoroční předsevzetí si nedávám, přijde mi to nesmyslné, když něco chci, tak to chci teď a nemusím čekat na nový rok.

Submit a Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *