Jak se zbavit Vánočního kila navíc?

Jak se zbavit Vánočního kila navíc?

Zase mám kilo navíc.

Svátky jsou pryč a po stoupnutí na váhu se nám protáčejí panenky hrůzou.

Asi málokdo přes Vánoce odolal nazdobenému cukroví, chlebíčkům, smaženým řízkům a podobným jídlům a sladkostem.

Jenomže co teď s tím, jak se zbavit získaných kil navíc?

Na internetu existuje spoustu diet.
Můžete si vybrat třeba: ananasovou dietu, dělenou stravu, 14-ti denní dietu a dalších x desítek “osvědčených diet”.
Nemluvě o dietních koktejlech a zaručených tabletách na hubnutí.

Každá tato dieta má však společné to, že se nedají držet pořád, tím pádem většinou nastává jojo efekt, který nikdo nechce. A o finanční stránce nemluvě.

Proto mám pro vás ideální recept jak přirozeně, levně a doopravdy zhubnete.

Stačí, když omezíte/vynecháte cukr. Ano, stačí jen omezit obyčejný cukr, který běžně a denně používáte.

Dnešní přehnaná konzumace cukru způsobuje, že se cukr ukládá na různých místech těla, převážně na těch, která jsou méně aktivní, jako třeba boky, břicho a stehna. Později se ukládá i do těch aktivnějších, jako je srdce, ledviny…
Tím pádem se vše obalí množstvím tuku a nefungují tak, jak by správně mělo. Pak mohou nastat různé zdravotní potíže.

Pijete kávu nebo čaj a sladíte si je?
Vyzkoušejte je bez cukru, bez slazení.

Máte rádi sladkosti?
Zkuste nahradit čokoládu raději ovocem. Vodní meloun, kiwi, třešně, broskve, jablka, pomeranč, banán… Každé ovoce má vysoký obsah vitamínu C, A, antioxidační účinky, vlákninu a další, pro tělo důležité prvky.

Říká se, že když si dáte ráno sklenici vlažné vody s vymačkaným citronem, tělu to dodá potřebné vitamíny na start pro celý den. Navíc prý pomáhá lépe trávit.

Co takhle si něco raději upéct a místo cukru použité třeba med?
Dneska najdete spoustu receptů na mrkvové koláče, sušenky a buchty. Jsou dobré a zdravější.

Pozor si dávejte i na pečivo. Víte kolik je  třeba cukru v rohlíku?
Ale pozor, když si koupíte tmavé pečivo, myslím tím hlavně hodně oblíbenou kaiserku, tak to neznamená, že když je tmavá, je i zdravá. Právě naopak, u těch levných je pečivo barvené karamelem.
Proto si přečtěte, co si kupujete a co jíte Vy a Vaše děti.

Nejhorším zásobníkem na cukr je slazená limonáda. Taková Coca Cola obsahuje skoro 27 g cukru v 250 ml.
Tak si představte, kolik cukru do sebe dáváte.

Věřím tomu, že když začnete cukr postupně omezovat, povede se Vám ho časem odbourat třeba i úplně?

Uvidíte, jak kila půjdou dolů a když vydržíte, určitě dole i zůstanou. Navíc se budete cítit mnohem lépe.

Myslím, že za zkoušku to stojí.

Přidejte se a napište, jestli jste někdy drželi dietu nebo jaká se Vám osvědčila.


Jak bude reklama vypadat?
-
Zde můžete mít reklamu napořád za 80 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

17 komentářů

  1. Ještě se moc neví, že citronová šťáva má být ve vlažné vodě, ne ve studené a navíc nejvíc vitamínů je v dužině. Ta se má do pití nastrouhat. Já to dělám tak, že lžičkou vyberu celý vnitřek půlky citronu a “máchám” ve vodě. Pak to ale nevyhodím, ale sním. 🙂 Taky se vám při čtení kroutí pusa?? hhi

  2. O různých dietách, hubnutí a jojo efektu bylo napsáno už mnoho článků i knih. I já oplývám přebytečnými kily a vyzkoušela jsem kdejakou dietu, ale v podstatě souhlasím s článkem, že nejdůležitější je vynechat ze stravy cukr v jakékoliv podobě, tedy cukr jako takový především a pak různě “zakuklené” cukry v jiných potravinách, například v bílém pečivu. To bývá největší kámen úrazu, mnoho lidí si nedovede představit snídani bez chutného křupavého a hlavně bílého rohlíčku namazaného máslíčkem a taveným sýrem či obložený šunkou, to je přece dobrota a teď se má najednou téhle lahůdky zbavit? Chápu to a proto jsem si vymyslela svůj vlastní hubnoucí postup, protože když si ze dne na den zakážete všechno, tak nejpozději třetí čtvrtý den kolem desáté hodiny večerní vás tělo zvedne, dovede k ledničce a tam vyluxujete všechno, co vidíte. Pak je veškerá předešlá snaha držet dietu pryč. Koktejly nedoporučuji vůbec, mám kamarádku, která díky následnému jojo efektu skončila až v Praze na Obezitologii. Na mě mají diety víceméně opačný účinek, při které dietě většina lidí hubne, já přibírám. Jako příklad uvedu tukožroutskou polévku, jistě všichni znáte; kamarádky maminku museli odvézt do nemocnice, protože po této polévce zhubla během týdne asi osm kilo a zkolabovala. Mně, za ten samý týden, naopak tři kila přibyla. Nápoje nesladím už roky a o slazené limonádě či sirupu si mohu nechat jen zdát. Občas si něco přisladím medem, a to je tak asi všechno. Řekla jsem si – tak co s tím udělám? Postupně jsem začala diety rozebírat – kolik jídel za den, jaké druhy potravin, syrové či vařené a tak dál. Jak první jsem pro sebe vyloučila pět jídel za den, to jsem za měsíc přibrala čtyři kila. Teď jím jen čtyři jídla denně, ráno bílý jogurt se semínky (nejlépe umíchat večer, v lednici krásně nabobtnají a jsou tak zdravější a stravitelnější), ke svačině půlku jablka nebo mandarinku či banán (ovoce jezte spíš dopoledne), k obědu dušenou zeleninu s čímkoliv (plátek šunky, kuskus a tak podobně) a k večeři maximálně dva celozrnné krajíčky s oblohou – “postrašit” máslem, plátek šunky či tvrdého sýra, rajče, či jiná zelenina). Někdy měním oběd s večeří, to když se mi v poledne zrovna nechce vařit. Tohle, v různých obměnách, jím už víc jak měsíc a zatím mi to i chutná. Pak jsem vyzkoušela čas posledního denního jídla a tady jsem skončila mezi pátou a šestou hodinou večerní, později už nic nejím. Vyměnila jsem bílé pečivo za vícezrnné – nejdřív jsem pár dnů nejedla žádné a pak mi chutnalo i to zrníčkové, a jak, sice jen dva krajíčky, ale i ty byly dobré. Abych se nedostala do “luxovacího” stresu, povolila jsem si každý čtvrtý den drobný hřích, třeba bílý rohlík nebo pár kousků vánočního cukroví a tak podobně. Tím, že se má tělo na co těšit, nehrozí noční nájezd na ledničku. Když mě už i třeba přepadne pozdě večer hlad, dám si jen plátek šunky nebo tvrdého sýra, či půlku jablka nebo rajče a zapiji to hrnkem vody. Žaludek se oklame a dá pokoj. Povolené mlsání se mi podařilo během měsíce protáhnout na pátý a minulý týden dokonce šestý den. Popravdě už na sladké ani moc chuť nemám. Během prvního měsíce mě opustila pěkná čtyři kila a já doufám, že to tak, třeba i pomaleji, půjde dál. Samozřejmě jsem také přidala tělesnou aktivitu, víc chodím a už i můj věšák-rotoped je zas v permanenci. Je to sice běh na dlouhou trať, ale když se to daří mně, s mou slabou vůlí, mohlo by se zadařit i někomu z vás. Pro mne z toho, po předchozích zkušenostech, vyplývá už trvalé omezení do konce života, ale pro všechny ostatní by mohlo znamenat asi tak po třech měsících se vrátit k normální, jen mírně omezené, stravě a čas od času, tedy spíš podle potřeby, si zas na pár týdnů dát tuhle nebo jinou dietu, čistě pro udržení váhy.
    Přeji všem, kdo se na svou váhu rozhněvali, hoooodně velký úspěch!

  3. Všichni máte pravdu s tím pohybem, chodit, cvičit, prostě se hýbat. Ale co mám dělat já, když mám od doktora nařízen klidový režim? Jedině – jak už bylo řečeno – nežrat. Já jsem ale nikdy jídlu neholdovala, přesto jsem měla vždycky víc, než ostatní. Prostě jíst ještě méně. Ono úplně odbourat tuky a cukry taky není zdravé. A tolik ovoce a zeleniny, co sním já – asi sní málokdo. Taky jíst porce jak pro vrabce a vypadat, že jste druhému snědli oběd …, to taky náladě moc nepřidá…..

  4. Připojuji se k názoru, že při dostatečném pohybu je tělo v rovnováze i při konzumaci “zakázaných” potravin.Doporučuji vyměnit pár hodin týdně u počítače za aktivní pohyb.Odměna se brzy dostaví na těle i na duchu.

  5. Nějakou tu dietu bych potřebovala. Zhubnout alespoň 5 kilo.
    Dříve jsem s nabíráním kil neměla žádné problémy, ale teď to šlo nějak nahoru, co jsem zůstala doma pečovat o maminku.

  6. Asi máme v rodině štěstí, jsme spíše hubení a když dosáhneme nějakého kila navíc, tak z toho máme radost. Neznáme diety a hladovění, já jím 2 večeře denně.

  7. Souhlasím s Rojakem – omezit porce jídla, ale jíst vícekrát denně a také mít nějaký pohyb. Já mám i po svátcích stejnou váhu a to jsem se v jídle nijak neomezoval.

  8. Snažila jsem se poctivě několik let ale vždycky mne přemohla “sladká”. 🙂 Je to o vůli a vytrvalosti, tedy pokud to není nějaký zdravotní problém.

  9. Klasický cukor vôbec nepoužívam už niekoľko rokov, kávu nepijem, čaj nesladím a ak tak len medom. Na varenie a pečenie používame len stéviu. Čo sa týka kupovaných výrobkov, snažím sa nekupovať hotové výrobky, ktoré obsahujú klasický kryštálový cukor a fruktózový sirup, prípadne iné umelé náhrady cukru. Pri pečive sa snažím čo najviac obmedziť chlieb z bielej múku a väčšinou kupujem pečivo vyrobené z grahamovej a špaldovej múky, ktoré je bez pridaného cukru. Diétu som nikdy nedržal, nevidím v tom žiadny zmysel. Veľmi dobre sa mi osvedčila oddelená strava (pozor, to nie je žiadna diéta, ale racionálny a zdravý životný štýl), jeden pôstny deň v týždni (treba, ale dodržiavať pravidelne rovnaký deň) a sacharidy pokiaľ je to možné jesť len na obed a poobede do cca. 15.00 hod. a po tejto hodine a na večeru jesť len bielkoviny.

  10. Tak, jak tu čtu ty komentáře na toto téma, tak se dá s někým souhlasit, s jiným ne. Člověk může jíst kupované potraviny v pohodě, je jich dost, ale musí vědět hlavně jaké. Hlavně nejíst bílé pečivo, ale tmavé, samozřejmě ne každé viz kaiserky, jak je psané v úvodu. Nejlepší je jíst méně, ale častěji a hlavně zdravě. Můj názor je, že základem všeho je hlavně silná vůle a nevzdávat to, prostě bojovat a výsledek se určitě dostaví, samozřejmě, že je též důležitý pohyb – cvičení, běh, jakýkoliv sport, pomáhající shazování přebytečných kil, jó a ten citrón s vlažnou vodou po ránu na lačno, taky velice doporučuji.

  11. Včera jsem byla na dlouhé procházce, abych to nabrané kilo začala shazovat. A večer jsem měla o čtvrt kila víc 🙁 Asi zkusím hubnout čokoládou, prý se po ní také shazuje 🙂

  12. Omezit porce jídla, ale jíst vícekrát denně, tohle funguje úplně nejlépe a nemusíte do sebe rvát tabletky za tisíce, abyste zhubli a které stejně nepomohou.

  13. Nikdy jsem žádnou dietu nedržela můj tip chodit a chodit.Opravdu je to osvědčené.

  14. Ano, většina z výše uvedeného je pravda, ale to by člověk nemohl jíst nic koupeného a vše si pěstovat a dělat doma a to nelze. A hlavně bez pohybu a dřiny nikdo nezhubne a nemá vyrýsovaná tělíčka.

  15. Diétu som nikdy nedržal, ale cukor už niekoľko rokov obmedzujem, snažím sa čo najmenej konzumovať kupované potraviny s pridaným cukrom alebo rôznymi náhradami cukru, či už umelými alebo rôznymi sirupmi. Na sladenie a do doma pečených koláčov vôbec nepoužívame cukor, ale stéviu.

  16. Tím, že byly Vánoce nebo jsou jiné svátky, myslím, že jím stále stejně, přece si neudělám, jak se říká “z břicha mrzáka”. Přesto, i já, mám nějaké to kilo nahoře. Zavinily to chlebíčky a také cukroví, i když bylo bez cukru. Čokoládové figurky ze stromečku si berou jenom holky, to nehrozí. Slazená káva mi už dlouho nic neříká, nesladím ani čaj. Pouze teď si dávám do něj med, že jsem nastydlá. Vím ale, že kila půjdou zase dolů. Chce to vařit bez tuku – v parním hrnci, jednou za týden si “udělat” ovocný den, častěji dobré smoothie – nejen ovocné, ale i zeleninové. Často mám filé jen tak na másle a k tomu kuskus, nevěřili byste, jak to spolu “jde”…… Když chleba, tak jedině opečený jako topinka – jo, i tak se hubne a také můžete zkusit si k obědu dát nastrouhanou salátovou okurku spolu se sekanými vlašskými ořechy – zní to divně, ale je to dobré a nemáte po tom hlad. Jsou to jen moje postřehy, jak to také jde. Také si každé ráno dám 1 větší lžičku rozpustné kávy + půl lžičky skořice – zaliji studenou vodou, zamíchám a vypiji. To účinkuje důkladně :-). Víte, to není dieta jako taková, jen se jí jídla trochu jinak. Kdybych nemusela vařit pro manžela, měla bych padesát kilo, ale když už to člověk uvaří, co si budu namlouvat – tak si to dám taky. Vařit něco jiného jen pro sebe, to se mi opravdu denně nechce. Musím ale jíst málo, nemám skoro žádný pohyb. Moc chodit nemohu, o cvičení nemůže být ani řeč. Takže zbývá jediné – jíst málo, odbourat cukry, tuky, pečivo. Držím palce všem, kdo potřebují zhubnout, ať se jim to podaří. Není to opravdu jednoduché.

  17. Ono to není jen cukrem, já jsem cukrovkář a cukr nepoužívám vůbec, přesto svá honosná kila nosím stále na sobě a už to neřeším. Jsem prostě jinak geometricky řešená. 😀 Kdysi jsem s tím hodně bojovala, a dokázala jsem shodit opravdu moc kilo, ani nebudu psát kolik, jedla jsem dělenou stravu a kila mizela, že jsem nestačila koukat, bez žádného hladovění. Asi jsem se v ní našla, protože mě vyhovovala, pak mi lidi začali říkat, že jsem hrozně zhubla, jestli nemám rakovinu a jiné takové upřímné průpovídky, tak jsem skončila. Škoda, protože teď už se k ní neumím vrátit, ani nevím proč, prostě to nejde.

Submit a Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *